Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Advies & Strategie

Of je nu op zoek bent naar communicatieadvies, een unieke positionering voor je merk of product, een doordachte communicatiestrategie of resultaatgericht category management: we helpen je graag verder.

Communicatieadvies met een frisse blik

Allereerst ben je van harte welkom én op de juiste plek voor communicatieadvies in meest brede zin. Of het nu gaat om het versterken van je merkbekendheid, het oplossen van een intern communicatievraagstuk of het invullen van een arbeidsmarktcommunicatie behoefte: we bieden je graag een frisse blik op jouw communicatie-uitdaging. Deze blik ontwikkelen we middelenonafhankelijk. We denken dus nooit vanuit traditionele middelen of nieuwe media. Jouw merk, merkwaarden en communicatiedoelstellingen zijn bij Buro Andringa altijd het vertrekpunt.

Met een heldere positionering zorg je voor verrassend onderscheid

Jouw merk, product of dienst een eigen en unieke positie geven in de beleving van je doelgroep: eigenlijk begint daar elk merkverhaal mee. Wij gaan graag samen met jou op zoek naar zo’n unieke positionering. Door het ontdekken van je belangrijkste merkwaarden leggen we het DNA van je merk bloot: de basis voor een onderscheidend imago en kenmerkende identiteit. Deze positionering vormt tegelijk de basis en het startpunt van jouw unieke boeiende verhaal.

Bekijk de positionering voor Okido

Bereik eerder je doel met een goeddoordachte communicatiestrategie

Zonder gedegen plan geen communicatieresultaat. De communicatiestrategie geeft antwoord op de vraag: hoe en met welke communicatie ga je je doelgroepen bereiken? Uiteraard heb je in het communicatieplan – waar de communicatiestrategie onderdeel van is – je doelgroep(en) en communicatiedoelstellingen al genoteerd. En de kernboodschap per doelgroep heb je ook al op papier.

Heer en meester op de winkelvloer
met slim category management

Het totale assortiment producten dat in een winkel of supermarkt wordt verkocht kun je onderverdelen in groepen aanverwante producten: productcategorieën. Het systematisch en gedisciplineerd managen van zo’n productcategorie mag je gerust als een van onze specialiteiten beschouwen. We doen dit vrijwel dagelijks voor toonaangevende foodgiganten als Zijerveld en Plukon.

Door elke productcategorie als een bedrijf op zich te beschouwen – dus met eigen omzetdoelen en omzetstrategieën – ga je heel gericht en doordacht het gevecht aan op de winkelvloer. Deze focus heeft direct een positieve invloed voor de relatie tussen de leverancier en winkelier. Die relatie gaat – in tegenstelling tot de traditionele vaak tegenstrijdige relatie – uit van samenwerking, gezamenlijk gebruik van gegevens en gezamenlijke doelstellingen. Er zullen immers maar weinig winkeliers of supermarktmanagers zijn die tégen omzetverhogende productcatagorieën zijn.

Onze tips voor goed category management

  • Focus op het omzeteffect van de categorie als geheel en niet op de verkoop van individuele producten
  • Sta alleen productintroducties toe als deze gunstig zijn voor de omzet of winst van de totale categorie én voordelig zijn voor het winkelend publiek van die categorie

Ervaring met exportmarkten

Extra mooi: we hebben ook veel ervaring met category management op andere Europese markten, waaronder die van Duitsland en Spanje. Mooi voor ons, want we ‘moeten’ regelmatig op Europees werkbezoek. En helemaal mooi voor jou: we kunnen je ook buitenlandse B2B en B2C markten helpen verkennen en veroveren.

Category management bij Buro Andringa

Buro Andringa helpt je graag verder met het veroveren en behouden van unieke eigen posities op de winkelvloer. Afhankelijk van jouw specifieke wensen kunnen we je verder helpen tijdens het gehele traject category management: van merkpositionering tot en met online en winkelvloer-activaties, van het formuleren van een succesvolle productintroductie strategie tot het monitoren en bijsturen van de omzetresultaten van de gehele categorie.

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.